کارگاه تابلوسازی پاسارگاد

کارگاه تابلوسازی پاسارگاد سازنده انواع تابلوهای تبلیغاتی

کارگاه تابلوسازی پاسارگاد

کارگاه تابلوسازی پاسارگاد سازنده انواع تابلوهای تبلیغاتی

تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
تابلو سازی
  • ۰
  • ۰

تابلوسازی با قیمت انواع تابلو‌ مغازه و مهارت تابلو سازی بیشتر آشنا شوید

در گذشته افراد کمی در حوزه تابلو سازی مشغول به کار بودند. اما این روزها، شاهد حضور تابلوسازهای زیادی در این صنعت هستیم. شاید در ابتدای امر، وجود بازار رقابتی به نفع مصرف کننده نهایی باشد. اما اگر قصد کنید تا یک تابلو مناسب برای مغازه خود بخرید و یا به هر صورت دیگری با دنیای تابلو سازی سر و کار داشته باشید، قطعا تنوع موجود در این صنعت، باعث سردرگمی بیشتر شما خواهد شد. به همین خاطر، ما قصد داریم تا شما را به صورت کامل با دنیای تابلوسازی آشنا کنیم تا پیش از اینکه بخواهید با تابلوسازهای مختلف وارد مذاکره شوید و تابلو مورد نظر خودتان را سفارش دهید، با تمام جزئیات تابلوسازی و تابلو مغازه آشنا شوید.

 

دنیای تابلو سازی | از مهارت تا کسب درآمد

تا همین 10 سال پیش، تابلوسازی بیش از اینکه یک منبع درآمد و کسب و کار باشد، یک علاقه، هنر و مهارت بود. کسانی که از گذشته در این صنعت مشغول به کار هستند، تابلوسازی را نه به عنوان یک شغل، بلکه به عنوان یک هنر می‌دانند. اگر از تابلوسازهای قدیمی و باسابقه سوال کنید، آنها خودشان را همانند یک نقاش و یا موسیقی دان می‌دانند که آثار هنری مختلفی را خلق می‌کنند و دقیقا به همین خاطر است که تابلوسازهای باسابقه و قدیمی، بسیار قابل اطمینان هستند. در گذشته، افرادی که در حوزه تابلوسازی مشغول به کار می‌شدند، کسانی بودند که به خلق آثار هنری علاقه داشتند و خیلی به دنبال مادیات نبودند. البته این موضوع کاملا منطقی به نظر می‌رسد، زیرا تا همین 10 سال پیش، کار تابلوسازی اصلا کار پر درآمدی نبود و جزء مشاغل بسیار سخت محسوب می‌شد. اما به تدریج با گذر زمان و ورود تابلوهای حروف برجسته مختلف به صنعت تابلو سازی، این کار نیز به شغلی پردرآمد تبدیل شد. ولی متاسفانه زمانی که درآمد یک شغل افزایش پیدا کند، حضور افراد سودجو و فرصت طلب نیز پر رنگ می‌شود. افرادی که تنها به خاطر کسب درآمد وارد یک رشته شغلی می‌شوند و اصلا به دنبال کسب سابقه درخشان نیستند و پس از مدتی، سرمایه خود را به سمت یک شغل پردرآمد جدید هدایت خواهند کرد.

طی چهار سال اخیر، حضور این دسته افراد در صنعت تابلوسازی نیز بسیار پر رنگ شده و همین موضوع آسیب زیادی به این هنر وارد کرده است. به همین خاطر، پیش از اینکه بخواهید با تابلوسازها سر و کار داشته باشید، باید به صورت کامل با دنیای گسترده تابلوسازی آشنا شوید و همه جوانب را پیش از سفارش نهایی تابلو مغازه خود، در نظر بگیرید. تابلوسازی از گذشته یک هنر بوده و همواره یک هنر باقی خواهد ماند. پس بهتر است اصالت مغازه خود را به دست یک هنرمند بسپارید که قصد دارد مهارت خود را به همه دنیا عرضه کند و سراغ کسانی که تنها به فکر خالی کردن جیب شما هستند، نروید. در ادامه به شما نشان خواهیم داد که قیمت تابلو مغازه بر اساس چه معیارهایی تغییر می‌کند و هنگام سفارش تابلو باید چه مسائلی را در نظر داشته باشید.

پیشنهاد مطلب: ” شاخص های تابلو مغازه با کیفیت ” و ” آشنایی با انواع تابلو مغازه

قیمت انواع تابلو‌ مغازه و مهارت تابلو سازی

قیمت انواع تابلو‌ مغازه و مهارت تابلو سازی

 

چه عواملی بر تعیین قیمت تابلو مغازه موثر هستند

سفارش و خرید تابلو مغازه با تمامی خرید‌هایی که تا به امروز در زندگی خود انجام داده‌اید، بسیار متفاوت است. در عالم تابلوسازی، عوامل بسیار زیادی هستند که بر قیمت تابلو مغازه تاثیر می‌گذارند و شما از آنها بی خبر هستید. زمانی که از عوامل موثر بر قیمت تابلو مغازه بی خبر باشید، صلاحیت یک تابلوساز را تنها بر اساس استعلام قیمتی او تعیین می‌کنید. اما بر خلاف چیزی که تصور می‌شود، یک تابلو مغازه گران قیمت، سود چندانی برای تابلوساز ندارد. بلکه تابلوهای گران قیمت، دوام و کیفیت بیشتری دارند و در نهایت خرید چنین تابلوهایی، به سود مستقیم سفارش دهنده خواهد بود. از این رو برای آشنایی بیشتر با صنعت تابلوسازی، قصد داریم تا شما را با عواملی که بر قیمت تابلو مغازه تاثیر دارند، آشنا کنیم.

 

استفاده از طراح حرفه‌ای تابلوساز

در درجه اول باید بدانید که طراحی تابلو مغازه، با سایر انواع طراحی گرافیکی تفاوت بسیار زیادی دارد. زمانی که یک تابلوساز، طراحان مخصوص این حرفه را به کار می‌گیرد، می‌تواند طرح نهایی شما را به حالت سه بعدی، و در قالب  متریال‌های مختلف ساخت، به شما نشان دهد. این یعنی شما پیش از نهایی شدن سفارش تابلو مغازه خود، می‌توانید در مورد شکل نهایی آن، تصویری دقیق داشته باشید و کیفیت اجرای پروژه را نیز بر همان اساس قضاوت کنید.

 

انتخاب متریال تابلو سازی

اگر به بازار فروش متریال‌های تابلوسازی مراجعه کنید، خواهید دید که در بازار هزاران محصول اصلی و تقلبی با قیمت‌های کاملا متفاوت وجود دارند. در ساخت تابلو یک مغازه، از ده‌ها متریال مختلف استفاده می‌شود. حال تصور کنید که تفاوت قیمتی روی هر یک از این متریال‌ها، چه تاثیری بر قیمت نهایی تابلو مغازه خواهد داشت؟

 

تابلو کامپوزیت

کامپوزیت یکی از رایج‌ترین انواع پس زمینه تابلو مغازه محسوب می‌شود. شاید در نگاه اول تصور کنید که کامپوزیت یک متریال بسیار ساده است و تاثیر زیادی بر کیفیت و قیمت تابلو مغازه شما نخواهد داشت. اما بد نیست بدانید که به صورت کلی دو نوع کامپوزیت نمای ساختمان و کامپوزیت اکونومی در بازار وجود دارند. کامپوزیت‌های اکونومی ضخامت بسیار کمی دارند و دوام خوبی نیز نخواهند داشت. نکته جالب آنجاست که ضخامت کامپوزیت‌های اکونومی آنقدر کم است که با ایجاد انحنا، سریعا می‌شکنند. به همین خاطر اگر قصد دارید تا یک تابلو کامپوزیت با کیفیت داشته باشید، باید از کامپوزیت نمای ساختمان استفاده کنید.

قیمت انواع تابلو‌ مغازه و مهارت تابلو سازی

قیمت انواع تابلو‌ مغازه و مهارت تابلو سازی

تابلو ترموود

چوب ترموود جایگزین مناسبی برای تابلو مغازه‌هایی است که در مناطق تاریخی شهر قرار دارند و شهرداری اجازه نصب تابلو کامپوزیت را در این اماکن نمی‌دهد. اما ترموود نوعی چوب محسوب می‌شود که گرما دیده و در مقابل رطوبت مقاوم است. ترموود دارای انواع سخت، نرم، S و D است که هر یک از آنها قیمت متفاوتی دارند. در حال حاضر چوب ترموود فنلاندی و اسلوانی جزء بهترین و گران‌قیمت‌ترین چوب‌های ترموود به شمار می‌آیند.

 

تابلو پلکسی گلاس

پلکسی گلاس از ترکیب شیشه و پلاستیک به وجود آمده و ضخامت‌ها و کیفیت‌های متفاوتی دارد. پلکسی گلاس دارای پارامتر ویرجین و ضخامت است. تابلوهای پلکسی باید از پلکسی با درصد ویرجین بالا و ضخامت زیاد ساخته شوند تا مقاومت بالایی داشته باشند. در حال حاضر ورق‌های پلکسی بسیار نازکی با ویرجین پایین در بازار وجود دارند که حتی با فشار دست نیز شکسته می‌شوند!

 

تابلو استیل

بر خلاف تصور عوام مردم که فکر می‌کنند ورق‌های استیل با هم تفاوتی ندارند، باید بدانید که استیل یک کامپوزیت است که از ترکیب سه ماده آهن، کربن و کروم به وجود آمده. کروم باعث گران شدن قیمت تابلو استیل و در عین حال درخشش بیشتر آن خواهد شد. هرچقدر آهن بیشتر و کربن کمتر باشد، ورق کیفیت و دوام خود را از دست می‌دهد. ورق‌های استیل بگیر، آهن بیشتری دارند و جزء ورق‌های کم دوام محسوب می‌شوند. ورق‌های استیلی که در تابلو سازی کاربرد دارند، باید نگیر و بسیار درخشنده باشند. در حال حاضر ورق استیل 304 نگیر ترک، بهترین ورق استیل موجود در بازار محسوب می‌شود.

 

نور پردازی

حتی اگر از بهترین متریال برای ساخت بدنه حروف برجسته تابلو مغازه خود استفاده کنید، بدون نورپردازی با کیفیت، تابلو شما دیده نخواهد شد. جالب است بدانید که میزان و نوع نورپردازی، تاثیر زیادی بر قیمت تابلو مغازه می‌گذارد. شما باید در نورپردازی از لامپ‌های دارای گارانتی استفاده کنید. زیرا احتمال سوختن لامپ‌ها بسیار زیاد است و برای تعمیر آنها باید هزینه زیادی بپردازید. به همین خاطر، استفاده از لامپ‌های باکیفیت مثل نما نور آسیا، پرمیوم کره یا کروز که دارای گارانتی‌های معتبر هستند، اکیدا توصیه می‌شود. به علاوه اینکه تعداد لامپ‌های SMDاستفاده شده در مساحت خاصی از تابلو، بر قیمت آن تاثیر چشم‌گیری می‌گذارد. این یعنی لامپ‌ها باید در کنار هم و با فاصله کم قرار بگیرند. کاهش تعداد لامپ‌های SMD، تاثیر زیادی بر قیمت نهایی تابلو مغازه خواهد گذاشت.

قیمت انواع تابلو‌ مغازه و مهارت تابلو سازی

قیمت انواع تابلو‌ مغازه و مهارت تابلو سازی

اکیپ نصب

30 درصد از کیفیت نهایی تابلو مغازه را باید مدیون اکیپ نصب بدانیم. در حقیقت یک سوم کار در طراحی خلاصه می‌شود و یک سوم دیگر را باید در گرو کیفیت ساخت بدانیم. اما حتی اگر بهترین تابلو را با بهترین طراحی در اختیار  داشته باشید و از اکیپ نصب حرفه‌ای با تجهیزات لازم استفاده نکنید، کیفیت کار شما به شدت افت خواهد کرد. اکیپ نصب حرفه‌ای قطعا هزینه بیشتری را نسبت به اکیپ نصب معمولی دریافت می‌کند. پس همین مساله نیز بر قیمت تمام شده تابلو مغازه تاثیر خواهد گذاشت.

 

تابلوسازها برای ساخت یک تابلو با کیفیت باید از چه مهارت‌هایی برخوردار باشند؟

یکی از پارامترهای مهمی که پیش از سفارش تابلو مغازه باید به آن دقت کنید، میزان مهارت تابلوساز در ساخت تابلو مغازه است. در اینجا قصد داریم تا به شما نشان دهیم که تابلوساز می‌تواند چه تاثیری  بر کیفیت و قیمت تابلو مغازه داشته باشد.

 

نحوه اتصال  

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساخت حروف برجسته، نحوه اتصال لبه به رویه حروف است. در حروف پلکسی گلاس، ابتدا ورق‌های پلکسی را با استفاده از اتو گرما می‌دهند و آن را دور حروف می‌چرخانند تا شکل بگیرد. سپس با استفاده از کلروفرم، جوش پلاستیک ایجاد می‌کنند تا لبه به رویه حروف بچسبد. اگر این مرحله به درستی انجام نشود، اکریلیک ورق پلکسی از بین می‌رود و ورق منعطف و مقاوم پلکسی، به طلقی شکننده تبدیل خواهد شد. در تابلوهای استیل، از دو روش جوش قلع و جوش لیزر برای اتصال لبه استفاده می‌کنند. در روش جوش قلع، تابلوساز باید با دقت زیادی لبه را دور حروف بچرخاند و جوش‌های دقیقی را ایجاد کند. این جوش‌ها بسیار مقاوم هستند و دوام تابلو را افزایش می‌دهند. اما جوش‌های لیزر با وجود اینکه بسیار ساده و ظریف هستند، اما دوام کمی دارند. یا در عین حال، ایجاد لبه هندی که فاقد فرورفتگی باشد، کاملا به هنر تابلوساز بستگی دارد.

پیشنهاد مطلب: ” سبک های جدید تابلو سازی ” و ” تابلو مغازه ، یکبار برای همیشه

 

نوع تجهیزات

در صنعت تابلوسازی نیز همانند بسیاری از صنایع دیگر، نیاز به تجهیزات روز دنیا احساس می‌شود. اما بسیاری از تابلوسازها بدون این تجهیزات پا به این عرصه می‌گذارند و آسیب زیادی به کیفیت کار نهایی وارد می‌کنند. به عنوان مثال، در ساخت تابلو وکیوم باید از دستگاه عظیم الجثه و گران قیمت وکیوم و تولید خلاء استفاده کرد. اما برخی از تابلوسازها، آن را با دستگاه‌های گرمایی جایگزین می‌کنند و کیفیت کار را به شدت کاهش می‌دهند.

 

منبع:

 

  • ۹۸/۱۲/۱۷
  • کارگاه تابلوسازی پاسارگاد تابلوساز برتر